Basta de juegos políticos, ¡salvemos el Guadiana!
El río Guadiana se encuentra hoy en una grave situación medioambiental provocada por la falta de voluntad política y sus luchas partidarias. El que antaño fue hogar de decenas de especies y lugar de pesca y recreo de nuestros paisanos, es hoy un maloliente cenagal cubierto por un manto verde de jacinto de agua —conocido como camalote— y nenúfar mexicano, especialmente a su paso por la ciudad de Badajoz.
Una de las consecuencias negativas de la internacionalización de la economía es la entrada en nuestro territorio de estas y otras especies invasoras que alteran el equilibrio natural y dificultan algunas actividades humanas. No podemos evitar esta realidad, y precisamente por ello es necesario contar con protocolos permanentes de control que impidan la proliferación de plagas que amenazan la fauna y la flora autóctonas, además de causar perjuicios económicos y despilfarro de recursos públicos derivados de una pésima gestión.
Desde Extremeñistas, trabajando a pie de calle con las asociaciones en defensa de nuestro patrimonio natural, exigimos:
– responsabilidades a la Consejería de Gestión Forestal y Mundo Rural: es necesario un plan integral para la eliminación de estas y otras especies invasoras y la restauración de nuestros ecosistemas.
– Acabar con la estafa que ha convertido la retirada del camalote en una cosecha estacional pagada con dinero de todos y que ya ha costado la vida a tres trabajadores.
– El fin del y tú más entre el Ayuntamiento de Badajoz, la Junta de Extremadura y la Confederación Hidrográfica del Guadiana, que no es más que un reflejo de las luchas entre el bibartidismo.
– Limpieza integral del río Guadiana a su paso por Badajoz —como ya se hizo en Mérida— para recuperar la pesca y habilitar zonas de baño para uso y disfrute de la vecindad. Cumplimiento de las leyes ambientales contra los vertidos industriales y el riego o las canalizaciones ilegales por parte de particulares y empresas.
[VERSION EN ESTREMEÑU]
Ya está güenu d’enreus políticus, amus a salval Guadiana!
El ríu Guadiana se halla agora nuna sitación ambiental gravi aprepará dela halta de voluntá política i los sus luchis de partíus. La qu’antañu hue casa de dezenas d’especiis i sitiu de pesca i horopeu delos muestrus paisanus, uguañu es una lamera heyonda tupía dun mantu verdi de jarcintu d’agua —conocíu comu calamoti— i nenufa mexicanu, mayolmenti en vera dela cidá de Badajó.
Una delas resultancias negativas del entrenacioneu dela conomía es l’entraeru d’estas i otras especiis envadioras nel muestru terretoriu que tracamundean l’equilibru natural i engorran angunas actividais umanas. No poemus d’arrehuíl d’esta ralidá, i justamenti por ellu es precisu de cuental con pretocolus prepetus de baraji pa impeíl l’esparramamientu de preguis qu’amenaçan la fauna i la flora provincia, hueraparti d’apreparal prejuízius conómicus i derrotaeru de recussus púbricus por mé dun maneji remalu.
Dendi Estremeñerus, en trebajandu an pie de calli conas assoçacionis qu’afían el muestru patrimoñu natural, dessegimus:
– cuentas ala Consejería de Maneji’l Monti i Mundu Roal: es precisu un pran integral pala eleminación d’estas i otras especiis envadioras i el restoramientu delas muestras ecossestemas.
– Acabal cona elegía que tien envertíu la saca’l calamoti nuna cosecha de temporá paga con dineru de tous i que ya costó la vida de tres trebajaoris.
– La fin del i tu más entri l’Ayuntamientu de Badajó, la Junta d’Estremaúra i la Confederança Ilográfica de Guadiana, que no es otra cosa que’l refrexu delos luchis entri’l bipartiísmu.
– Limpia integral del ríu Guadiana a su passu por Badajó —comu ya se hizu en Méria— pa regolvel la pesca i abelital partis de bañu pa usu i disfrutaeru dela vezindá. Cumprimientu delas leis ambientalis contra los vertíus endustrialis i el riegu o los encanalamientus inlegalis de parti de particularis i impresas.
Deja una respuesta