El partido Extremeñista denuncia que la Junta de Extremadura no incluye ninguna partida económica en los últimos presupuestos generales de la región para la protección, promoción y fomento de las lenguas extremeñas.
Jorge Andrade, su presidente, insiste en que “la Junta se olvida del patrimonio lingüístico de la ciudadanía extremeña” y recuerda que “el gobierno de Fernández Vara incumple con el artículo 9.1.47 del estatuto de autonomía”. Insiste Andrade en que “en dicha norma regional están determinadas las competencias en materia de cultura que le otorgan la capacidad de legislar para proteger la lengua y cultura extremeñas”.
Extremeñistas denuncia el olvido que durante décadas la Junta ha hecho y hace del patrimonio lingüístico de la comunidad y subraya que el gobierno regional apenas ha tenido iniciativas legislativas o presupuestarias para proteger todas las lenguas de Extremadura: estremeñu, a fala y el portugues oliventino.
En la mayoría de ocasiones el gobierno extremeño ha sido presionado desde el Senado para actuar en esta materia y sigue haciendo caso omiso.
Extremeñistas insiste y denuncia la falta de voluntad política de la Junta de Extremadura, y de Fernández Vara como presidente regional, para desarrollar plenamente el estatuto de autonomía en todos los ámbitos, especialmente ahora con la lenguas de Extremadura.
Para ayudar y fomentar el uso y promoción de las lenguas extremeñas, Extremeñistas cambiará su comunicación pública en el formato bilingüe: castellano y Estremeñu.
[version estremeñu]
Extremeñistas adenuncia i cretica qu’ala Junta le s’olvíin otra ves las luengas estremeñas enas cuentas regionalis. Amás, la corrupela regionalista vai a pubrical lo mesmu n’estremeñu qu’en castillanu pa dal impotencia i fomentá’l bilingüismu.
El partíu estremeñeru adenuncia que la Junta d’Estremaúra no encruya partía conómica denguna enos prossupuestus generalis últimus dela región pala proteción, la promovición i el fomentu delas luengas estremeñas.
Jorge Andrade, el su presidenti, ensisti en que “ala Junta le s’olvía’l patrimoñu lengüísticu dela cidadanía estremeña” i acuerda que “el goviernu de Fernández Vara encumpri l’artícalu 9.1.47 l’estatutu utonomía”. Ensisti Andrade enque “en tal norma regional están enseñalás las encumbencias a tentu la coltura que l’atorgan el poel d’aproval leis p’aprotegel la luenga i la coltura estremeña”.
Extremeñistas adenuncia l’olvíu en que por añus la Junta queó i quea’l patrimoñu lengüísticu dela comuniá i arrecalca que’l goviernu regional malamenti propusu movimientus de leis o prossupuestus p’aprotegel tolas luengas d’Estremaúra: estremeñu, fala i portugués rayanu.
Ena huerça las ocasionis, se tien hinchonau al goviernu estremeñu pa obral a tentu dellu i sigui sin hazel-si casu.
Extremeñistas ensisti i adenuncia la falta voluntá pulítica dela Junta d’Estremaúra, i de Fernández Vara comu presidenti regional pa desenroal de tó l’estatutu utonomía en tolos andaris, especialmenti agora conas luengas d’Estremaúra.
P’ayual i fomentá’l gastu i la promovición delas luengas estremeñas, Extremeñistas muará la comunicación púbrica al feitíu bilingüi: castillanu i estremeñu.
Deja una respuesta